LAGUNACZARTER CUP

Ostatnia aktualizacja : 22.02.2024

Kończące sezon żeglarski w Chorwacji, turystyczne regaty flotowe.
W sezonie 2024 spotykamy się po raz 16 !
Pierwsza edycja Lagunaczarter Cup,  w 2008 roku, to udział zaledwie 4 jachtów. Z każdym rokiem ilość zgłoszonych załóg była coraz większa.
Ostatecznie, z uwagi na kameralny charakter imprezy, postanowiliśmy ograniczyć ilość startujących jachtów do 15 jednostek.

LAGUNACZARTER CUP 2024

UWAGA : jedna załoga się wycofała, w związku z czym pozostał jeszcze jeden wolny jacht !

Rozpoczynamy zapisy na LAGUNACZARTER CUP 2024
Wydarzenie zaplanowaliśmy w terminie 28.09.2024 – 05.10.2024.
Obsługa w Marinie Drage, w sezonie 2023, odbiegała standardem od doświadczeń z lat poprzednich, ale armator jachtów zapewnił nas, że procedury zostaną poprawione, a w ramach rekompensaty zaproponował 5% dodatkowego upustu.
Do rywalizacji wytypowaliśmy monoflotę 15 jachtów.
Do naszej dyspozycji Adventure Charter przygotował 15 jachtów Bavaria Cruiser 46 (2018) z Mariny Drage.

Liczymy, że budowa Mariny Drage, zostanie w przyszłym sezonie zakończona.

Kluczowe dla naszej imprezy są jachty.
Obecnie, tylko Adventure Charter oferuje wystarczającą ilość jednakowych jachtów (identyczne roczniki i wyposażenie).
Być może w kolejnym sezonie pojawią się flotylle spełniające nasze oczekiwania i wtedy zmienimy rejon i armatora.
Uwaga : zapoznajcie się z Regulaminem LAGUNACZARTER CUP 2024 – nastąpiły niewielkie zmiany.
Proszę o zgłoszenia na lagunatour@poczta.onet.pl

Wyposażenie jachtów:

Yacht electrics: Battery charger, Shore connection 220 V, Air condition (only with shore power connection), Solar panels 2x180W
Entertainment: Outside speakers, Radio, TV
Extra Equipment: Holding tank
Interior: Barometer, Clock, Hand-held compass, Inside shower (3), Bed linen
Other: Dinghy pump (1), Flashlight, Impeller, Screen, Set of tools, V-belt, oilfilter, USB socket
Navigation: Autopilot, GPS chart plotter – cockpit, Navigation set, Radar reflector, Windex, GPS, Harbour guides, Tridata, Navigation (Nautical) charts and nautical guide
Deck: Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Canister for water, Cockpit table, Cockpit/stern, outside shower, Dinghy, Electric anchor windlass, Fenders (8), Gangway, Jerry cans for diesel, Main anchor, Plastic bucket, Sprayhood, Teak cockpit, Anchor line, Anchor swivel, Round/globular fender, Spotlight / Headlights, Spring line, Water hose, Mooring ropes, Bonsun’s chair (Safe seat) (boatswain’s chair), Spare anchor (Reserve, Auxiliary anchor), Cockpit table with light
Safety: Fire extinguisher (2), First aid kit, Fog horn, Life belts (Safety harness) (4), Life buoy + Flashing light, Life jackets (9), Liferaft, Distress signals, VHF radio
Galley: Gas bottles (2), Hot water, Microwave, Oven, Refrigerator (2), Ice box, Kitchen utensils (Galley equipment, cutlery)
Standard Equipment: Bow thruster, Genoa – furling – Renewed in 2023, Main sail – furling – Renewed in 2023

MARINA DRAGE

WYKAZ JACHTÓW I UCZESTNIKÓW

  1. Krzysztof Zaręba / CALISTO
  2. Rafał Zawisz / ELARA
  3. Edyta Puchała / Rafał Mania / NABU
  4. Jakub Gajewski / METIS
  5. Witold Tłuchowski / KORE
  6. Przemysław Łebkowski / DIA
  7. Mariusz Głowacki / ERIS
  8. Jan Kayser / KETU
  9. Bogusław Cymerman / MONDO
  10. Marcin Kacprzak / JANUS
  11. Michał Matulka / MIMAS
  12. Ryszard Jaskóła / ALBEDO
  13. Patryk Romanowski / MILKY WAY
  14. Wojtek Gola / IO
  15. Michał Malesa  / Jacek Baraniecki  / CERES

Jachty zostały przydzielone w drodze losowania. 

Cena jachtu

  • 2 400 euro – (10+5)% = 2 050 euro

Opłaty w bazie, w dniu zaokrętowania

  • Transit log 210 euro
  • Taksa turystyczna 1,35 euro/os/dzień
  • Silnik do pontonu w cenie czarteru
  • WiFi w cenie czarteru 
  • Kaucja zwrotna 2 000 euro
  • Ubezpieczenie kaucji 200 euro (zwrotne) + 200 euro (bezzwrotne) *
  • Jachty zarejestrowane na 10 osób, lecz miejsc do spania : 8+1

* Sugerujemy ubezpieczenie w Pantaenius / tańsze i sprawdzone / https://www.pantaenius.com/de-en/insurance/charter/?adid=3064

Wykupując ubezpieczenie Pantaenius, standardową kaucję zwrotną trzeba zdeponować (gotówka lub karta kredytowa). W przypadku powstania szkody, Armator pokrywa straty z kaucji, wystawiając fakturę, która jest podstawą do zwrotu kosztów szkody w Pantaenius. Szczegółowe warunki ubezpieczenia Pantaenius znajdziecie w podanym wyże linku.
Dużym ułatwieniem jest możliwość telefonicznego kontaktu z polskim biurem Pantaenius’a.

Check in

Przejmowanie jachtów w sobotę, od godz. 17:00.
Możliwa jest sytuacja wcześniejszej procedury, zależnie od sytuacji w bazie.

Check out

Powrót do bazy w piątek do godz. 18:00.
Wyokrętowanie, sobota do godz. 08:30.

Nurek pracuje w piątek od godz. 18:00 oraz w sobotę od godz. 08:00
Ponadstandardowa inspekcja nurka – dopłata 80 euro.

Aplikacja eStela

How it works - eStela

Przebieg regat będzie monitorowany za pomocą obowiązkowej aplikacji eStela.

Instrukcja

  1. W telefonie należy zainstalować aplikację eStela (iPhone, Android, Windows Phone);
  2. Zalogujcie się, używając hasła , przekazanego przez Lagunę;
  3. Niektóre telefony wymagają ciągłego zasilany w trakcie wyścigu;
  4. Pamiętać należy o włączeniu transmisji pozycji.

LAGUNACZARTER CUP

  • to amatorskie współzawodnictwo jachtów turystycznych, które przeprowadzone zostanie w formule „flotylla”
  • niniejszy dokument stanowi zbiór regulacji, zgodnie z którymi przeprowadzony zostanie „Lagunaczarter Cup 2024”
  • przepisy określają zasady wg. których wyłoniony zostanie zwycięzca regat.
  • regulamin opracowany został z uwzględnieniem istniejących realiów technicznych

Przepisy podstawowe

  1. Miejscem przeprowadzenia „Lagunaczarter Cup 2024 ” są chorwackie wody Adriatyku, z bazą w Marinie Drage.
  2. Termin „Lagunaczarter Cup 2024” : 28.09.2024 – 05.10.2024
  3. „Lagunaczarter Cup 2024” przeprowadzony zostanie na jachtach Bavaria Cruiser 46 (monoflota,2018), z oferty Adventure Charter .
  4. W trakcie regat, decyzje podejmowane są przez Komandora lub osobę przez niego wyznaczoną. Ewentualne istotne sugestie i uwagi dotyczące trwającego etapu, powinny być zgłaszane bezpośrednio do Komandora lub wyznaczonego zastępcy, tylko w „korespondencji prywatnej” / najlepiej telefonicznie.
  5. Kapitanowie jachtów ponoszą odpowiedzialność za siebie, załogę, sprzęt, oraz odpowiedzialność w stosunku do osób trzecich.
  6. Kapitanowie odpowiedzialni są za stan techniczny jachtów, oraz za przestrzeganie zapisów OGÓLNYCH WARUNKÓW CZARTERU armatora.
  7. Przyjęta forma zakontraktowania jachtów: flotylla
  8. Każdy uczestnik „Lagunaczarter Cup 2024” we własnym zakresie zadba o odpowiednie UBEZPIECZENIE INDYWIDUALNE (KL,NNW, OC). Zalecamy zabranie z sobą kart ubezpieczenia EKUZ – NFZ.
  9. Jachty ubezpieczone są w zakresie OC i CASCO , z udziałem własnym do wysokości kaucji.
  10. Każda z załóg ma możliwość wykupienia ubezpieczenia kaucji, oferowanego przez armatora, lub zawrzeć inne ubezpieczenie , np. u naszego wieloletniego Partnera –  PANTAENIUS
  11. Jachty zgłoszone do „Lagunaczarter Cup 2024” nie mają obowiązku startować we wszystkich zaplanowanych biegach.
  12. Prawidłowy przebieg regat, oraz rozpatrywanie protestów, kontrolowane będą przez Komandora Regat, oraz Komisję Regatową.
  13. Podsumowanie wyników, oraz uroczyste ogłoszenie wyników, zaplanowane będzie w lokalu gastronomicznym.
  14. Uczestnictwo wszystkich załóg na kolacji w trakcie której nastąpi ogłoszenie wyników, jest obowiązkowe. Koszt uroczystej kolacji zostanie ogłoszony.

Formuła „Lagunaczarter Cup 2024”

  1. W „Lagunaczarter Cup 2024” uczestniczą jachty Bavaria Cruiser 46 (2018) – monoflota.
  2. Przebieg rywalizacji monitorowany będzie za pomocą aplikacji eStela – używanie aplikacji jest obowiązkowe.
  3. W rywalizacji niedozwolone jest używanie jakichkolwiek innych źródeł napędu poza podstawowymi żaglami, jakie dostępne jest na wszystkich startujących w regatach jachtach.
  4. Sposób użycia bimini, szprycbudy, bosaka i innych przedmiotów dostępnych na wszystkich jachtach, nie jest objęty żadnymi ograniczeniami
  5. Działania zabronione w trakcie wyścigu : pompowanie, rumplowanie, popychanie jachtu, oraz wszelkie działania o podobnym charakterze.
  6. Dozwolone są „szarpnięcia” żaglem w celu prawidłowego ułożenia żagla, z zastrzeżeniem, że nie mogą to być „szarpnięcia” wielokrotne (ciągłe), wykraczające poza ideę ograniczenia opisanego w p.5
  7. Zabrania się używania jakichkolwiek urządzeń umożliwiających wysunięcie ciężaru lub kogokolwiek z członków załogi na zewnątrz burt: trapezy, deski balastowe itd.
  8. Dozwolone są tylko „naturalne” sposób balastowania, takie jak : załoga na burcie, z nogami na zewnątrz, lub inne rozmieszczenie załogi na jachcie, bez wykorzystywania urządzeń o których mowa w p. 7.
  9. Dopuszczalna jest praca żaglami z wykorzystaniem kontraszotów, wytyków i innych tego typu urządzeń.
  10. W przypadku, gdy warunki na morzu zagrażają bezpieczeństwu „Lagunatour Cup”, Komandor może jednoosobowo odwołać niebezpieczne etapy regat, zarządzić przymusowe ograniczenie ożaglowania, zdecydować o skróceniu trasy, skorygować godzinę startu, lub podjąć inne decyzje związane z bezpieczeństwem.
  11. W sytuacji, gdy siła wiatru rzeczywistego w trakcie rozgrywania wyścigu, przekroczy 26 węzłów, lub taka siła wiatru zapowiadana jest w prognozach aplikacji WINDY (model GFS) i w ostrzeżeniach chorwackich służb meteo. Komandor może jednoosobowo podjąć decyzję o przerwaniu lub odwołaniu wyścigu.
  12. Wyniki przerwanego etapu, będą brane pod uwagę w klasyfikacji, tylko w sytuacji. gdy możliwe będzie sprawiedliwe określenie kolejności w czasie poprzedzającym przerwania wyścigu (np. na ostatniej mijanej boi, ostatniej mecie „zapasowej” ….).
    Decyzję o uznaniu wyników przerwanego wyścigu, lub jego całkowite anulowanie podejmuje jednoosobowo Komandor Regat.
  13. Do komunikowania się z Komandorem, oraz pomiędzy jachtami, uczestnicy regat używają kanału „13”, kanałem rezerwowym będzie kanał nr „72”. W przypadku trudności z połączeniem – łączność telefoniczna lub komunikatory internetowe.
  14. Opisy tras, linii startu i mety, sygnałów oraz inne szczegóły, podawane będą na odprawach, oraz w informacjach publikowanych po odprawach.
  15. Znakami kursowymi i startowymi będą występujące na akwenie znaki nawigacyjne, charakterystyczne obiekty naturalne, oraz wirtualne punkty i linie wygenerowane w aplikacji eStela.
  16. Wirtualne boje, wygenerowane w aplikacji eStela, należy okrążyć, bez kontaktu z wirtualnym znakiem.
  17. Definicja boi wirtualnej: okrąg wypełniony czerwonym kolorem. Jego dotknięcie (jak na rysunku),     oznacza, że jacht zobowiązany jest do wykonania karnego obrotu o 720 stopni.
  18. Strefa:  obszar wokół znaku w zasięgu trzech długości kadłuba jachtu bliższego do znaku. Jacht jest w strefie, jeżeli jakakolwiek część jego kadłuba jest w strefie. Obszar strefy widoczny jest w aplikacji eStela.
  19. W przypadku zgłoszenia awarii technicznej, która opóźniła dopłynięcie jachtu na linię startu, Komandor może podjąć decyzję o skróceniu czasu wyłączenia silnika dla tego jachtu (jachtów) – maksymalnie do 2 minut do czasu rozpoczęcia startu.
  20. Obowiązkowe jest jedynie minięcie punktów określonych na trasie w trakcie odprawy. Sposób pokonania trasy pomiędzy tymi punktami jest dowolny.
  21. Sytuacja gdy jacht utknie na mieliźnie lub wpłynie na skały, traktowana jest jako sytuacja niebezpieczna. Skutkuje to przyznaniem ostatniego miejsca w danym biegu.
  22. O przekroczeniu linii mety informujemy nadając komunikat drogą radiową.
  23. Udokumentowanie osiągnięcia linii mety: na podstawie aplikacji eStela. W przypadku awarii aplikacji: SMS do Komandora + zdjęcie ekranu plotera z widoczną pozycją jachtu i godziną, zgodną z wysłanym sms’em.
  24. Jachty, które ukończą etap później niż 60 minut od chwili ukończenia etapu przez pierwszy jacht, będą uznane za jacht, który „nie ukończył etapu” i punktowane jak jacht przypływający na ostatnim miejscu. W przypadku biegów krótkich, trwających, dla zwycięskiego jachtu, do 4 godzin,  ww. czas  wynosi 30 minut.
  25. Protesty można składać za pośrednictwem wszelkich dostępnych środków łączności, najpóźniej w trakcie odprawy skipperów, organizowanej w celu podsumowania danego etapu. Komisja Regatowa będzie rozpatrywała protesty tak szybko jak to będzie możliwe i bezzwłocznie podawała werdykt zainteresowanym. Wszyscy uczestnicy mogą być wzywani przez Komisję Regatową jako strony lub świadkowie. O ile warunki pozwolą, zebrania Komisji Regatowej zaplanowane są na 20:00.
  26. Falstart : każda załoga sama musi zdecydować, czy popełniła falstart, i w przypadku falstartu, wykonać regulaminowy powrót na linię startu. Weryfikacja falstartu w aplikacji eStela możliwa jest dopiero po zakończeniu wyścigu.
  27. Niniejsze zasady nie przewidują protestów związanych z falstartem innych jachtów.
  28. Po uprzednim powiadomieniu innych załóg, a w szczególności Komandora, dopuszczalne jest użycie silnika, wyłącznie na biegu jałowym, w celu naładowania baterii.
  29. W związku z p.26 , prawy hals ma zawsze pierwszeństwo przed lewym, nawet w sytuacji, kiedy został uruchomiony na nim silnik. Wynika to z sytuacji domyślnej / silnik pracuje na biegu jałowym, w celu ładowania akumulatorów.
  30. Jachty zdyskwalifikowane, lub nie biorące udziału w wyścigu zobowiązane są do oznaczenia (zgłoszenia) swojego statusu w widoczny sposób.

Punktacja

Zwycięzcą „Lagunaczarter Cup 2024” będzie ten jacht, który zgromadzi najmniejszą liczbę punktów zgodnie z zasadą

  • I miejsce 1 pkt.
  • II miejsce 2 pkt.
  • III miejsce 3 pkt.
  • IV miejsce 4 pkt.
  • V miejsce 5 pkt.
  • VI miejsce 6 pkt.
  • VII miejsce 7 pkt.
  • VIII miejsce 8 pkt.
  • IX miejsce 9 pkt.
  • X miejsce 10 pkt.
  • XI miejsce 11 pkt.
  • XII miejsce 12 pkt.
  • XIII miejsce 13 pkt.
  • XIV miejsce 14 pkt.
  • XV miejsca 15 pkt.

* W przypadku rozegrania minimum 5 biegów, najgorsze wyniki poszczególnych załóg są wykreślane.

* W przypadku remisów o kolejności decyduje wynik ostatniego wyścigu, nawet jeśli dla jednego z               rozpatrywanych jachtów wynik ten ma zostać wykreślony.

Protesty, Komisja Regatowa i zasady rozstrzygania

1.  Skład Komisji Regatowej

    • Komandor : Krzysztof Zaręba, tel. +48 501 263 371
    • Komisja Regatowa: kapitanowie jachtów biorących udział w „Lagunaczarter Cup 2024” .
    • W odprawach bierze udział tylko Komisja Regatowa: kapitanowie jachtów biorących udział w „Lagunaczarter Cup 2024”, lub jedna osoba z załogi, wyznaczona przez kapitana.

2.  Zasady pracy Komisji Regatowej:

    1. Komandor czuwa nad przestrzeganiem REGULAMINU REGAT. Decyzje związane z organizacją regat, Komandor podejmuje jednoosobowo.
    2. Rozpatrywanie protestów: werdykt Komisji Regatowej zapada większością głosów i jest przedstawiany Komandorowi regat, który ostateczną decyzję podejmuje jednoosobowo.
    3. Członkowie Komisji Regatowej mają prawo wstrzymać się od głosowania.
    4. W przypadku, gdy wynik głosowania będzie nierozstrzygnięty, protest zostaje oddalony.

Kary

  1. Za przedwczesne przekroczenie linii startu: powrót na linię startu. Jacht powracający na linię startu, nie może przeszkadzać jachtom prawidłowo startującym. W takiej sytuacji bez względu na hals, jest statkiem zobowiązanym do ustąpienia jachtowi prawidłowo startującemu.
  2. Po stwierdzeniu winy jachtu na trasie, jacht ten zobowiązany jest do wykonania kary – dwa zwroty przez sztag i dwa zwroty przez rufę, w jedną stronę, wykonywane bezpośrednio jeden po drugim. Kara dwóch obrotów musi być wykonana bezpośrednio po zaistniałym incydencie, po możliwie jak najszybszym uwolnieniu się od innych jachtów. Jacht, który zawinił, zobowiązany jest powiadomić inne jachty droga radiową o przystąpieniu do wykonania „karnego” obrotu o 720 stopni.
  3. Pominięcie punktu wyznaczającego trasę etapu, skutkuje przesunięciem na ostatnie miejsce.
  4. Naruszenie jakiegokolwiek punktu regulaminu, o ile odstępstwo nie zostało usprawiedliwione przez Komisję Regatową, skutkuje przyznaniem ostatniego miejsca w danym biegu.

Wspomnienie z poprzednich lat

LAGUNACZARTER CUP 2023

WAŻNA INFORMACJE
  • Koszt portów i marin na trasie (cena dla 1 jachtu)
  1. Marina Drage                 /    sobota, niedziela  –  w cenie
  2. Port miejski Sibenik        /    poniedziałek        –   75 euro
  3. Port miejski Primosten   /     wtorek                 –   75 euro
  4. Port miejski Prvić Luka   /     środa                   –   75 euro
  5. Marina ACI Vodice          /    czwartek              – 125 euro
  6. Marina Drage                  /   piątek                   –  w cenie

     Razem koszt marin i portów na trasie = 350 euro / jacht

  • Obsługa aplikacji eStela   /  koszt miesięcznej licencji  / 10 euro/jacht
  • Uroczysta kolacja / ogłoszenie wyników, biesiada, zabawa / 50 euro/os  (skipperzy nie płacą)
W sobotę i niedzielę będzie zbierana składka 
  • 350 euro/jacht   (porty, eStela)
  • 50   euro/os        (uroczysta kolacja ilość załogantów (bez skipperów) x 50 euro)

PROGRAM

SOBOTA  / 30.09.2023  _  przejmowanie jachtów, zaokrętowanie, powitanie uczestników / 18:30

NIEDZIELA / 01.10.2023  _  trasa wyścigu nr.1

Trasa długości ok 15 NM.

Podgląd rywalizacji, online : kliknij

WYNIKI PIERWSZEGO WYŚCIGU

  1. Patryk / Milky Way      –  1 pkt
  2. Rafał Z / Dia                 – 2 pkt
  3. Witek / Ceres               – 3 pkt
  4. Paweł / Mondo            – 4 pkt
  5. Wacław / Nabu            – 5 pkt
  6. Marcin / Kore              –  6 pkt
  7. Przemek / Janus          – 7 pkt
  8. Grzegorz / Metis          – 8 pkt
  9. Bernard / Eris               – 9 pkt

Mariusz / Io                – 17 pkt
Jakub / Nabula           – 17 pkt
Jan / Calisto                – 17 pkt
Ryszard / Elara            – 17 pkt
Rafał M / Ketu             – 17 pkt
Krzysztof / Albedo       – 17 pkt
Bogusław / Mimas       – 17 pkt
Rasvan / Plejades         – 17 pkt

PONIEDZIAŁEK / 02.10.2023  _  trasa wyścigu nr.2

Trasa długości ok 22 NM.

Podgląd rywalizacji, online – kliknij

WYNIKI DRUGIEGO WYŚCIGU 

  1. Rafał Z / Dia                 – 1 pkt
  2. Jan / Calisto                 –  2 pkt
  3. Ryszard / Elara              – 3 pkt
  4. Patryk / Milky Way        – 4 pkt
  5. Witek / Ceres                – 5 pkt
  6. Jakub / Nabula              – 6 pkt
  7. Krzysztof / Albedo         – 7 pkt
  8. Mariusz / Io                    – 8 pkt
  9. Bernard / Eris                 – 9 pkt
  10. Rafał M / Ketu                – 10 pkt
  11. Bogusław / Mimas          – 11 pkt
  12. Marcin / Kore                  –  12 pkt
  13. Wacław / Nabu                – 13 pkt
  14. Rasvan / Plejades             – 14 pkt
  15. Przemek / Janus               – 15 pkt
  16. Grzegorz / Metis              – 16 pkt
  17. Paweł / Mondo                 – 17 pkt

WTOREK / 03.10.2023  _  trasa wyścigu nr.3 _ anulowany

Trasa długości ok 15 NM.

Podgląd rywalizacji, online – kliknij

ŚRODA / 04.10.2023  _  wyścig nr. 3 i 4

WYNIKI TRZECIEGO WYŚCIGU 

  1. Jan / Calisto                 –  1 pkt
  2. Ryszard / Elara              – 2 pkt
  3. Patryk / Milky Way        – 3 pkt
  4. Rafał Z / Dia                   – 4 pkt
  5. Krzysztof / Albedo         – 5 pkt
  6. Rafał M / Ketu                – 6 pkt
  7. Jakub / Nabula               – 7 pkt
  8. Witold / Ceres                – 8 pkt
  9. Marcin / Kore                 – 9 pkt
  10. Grzegorz / Metis            – 10 pkt
  11. Wacław / Nabu                – 11 pkt
  12. Rasvan / Plejades             – 12 pkt
  13. Mariusz / Io                      – 13 pkt
  14. Przemek / Janus               – 14 pkt
  15. Bernard / Eris                   – 15 pkt
  16. Paweł / Mondo                – 17 pkt
  17. Bogusław / Mimas           – 17 pkt

WYNIKI CZWARTEGO WYŚCIGU 

  1. Patryk / Milky Way         – 1 pkt
  2. Rafał Z / Dia                   – 2 pkt
  3. Jan / Calisto                   –  3 pkt
  4. Jakub / Nabula               – 4 pkt
  5. Paweł / Mondo               – 5 pkt
  6. Witold / Ceres                – 6 pkt
  7. Marcin / Kore                 – 7 pkt
  8. Mariusz / Io                    – 8 pkt
  9. Bogusław / Mimas          – 9 pkt
  10. Rafał M / Ketu                – 10 pkt
  11. Przemek / Janus             – 11 pkt
  12. Krzysztof / Albedo          – 12 pkt
  13. Grzegorz / Metis             – 13 pkt
  14. Rasvan / Plejades            – 14 pkt
  15. Bernard / Eris                   – 15 pkt
  16. Ryszard / Elara                 – 17 pkt
  17. Wacław / Nabu                – 17 pkt

CZWARTEK / 05.10.2023  _  trasa wyścigu nr. 5.1 _ odwołany ze względów technicznych

KLASYFIKACJA KOŃCOWA

JACHY SKIPPER I II III  IV  V   SUMA MIEJSCE
Milky Way Patryk 1 4 3 1 odwołany      5 I
Dia Rafał Z 2 1 4 2 odwołany      5 II
Calisto Jan 17 2 1 3 odwołany      6 III
Ceres Witold 3 5 8 6 odwołany      14 IV
Nabula Jakub 17 6 7 4 odwołany      17 v
Kore Marcin 6 12 9 7 odwołany      22 VI
Elara Ryszard 17 3 2 17 odwołany      22 VII
Albedo Krzysztof 17 7 5 12 odwołany      24 VIII
Mondo Paweł 4 17 17 5 odwołany      26 IX
Ketu Rafał M 17 10 6 10 odwołany      26 X
Io Mariusz 17 8 13 8 odwołany      29 XI
Nabu Wacław 5 13 11 17 odwołany      29 XII
Metis Grzegorz 8 16 10 13 odwołany      31 XIII
Janus Przemek 7 15 14 11 odwołany      32 XIV
Eris Bernard 9 9 15 15 odwołany      33 XV
Mimas Bogusław 17 11 17 9 odwołany      37 XVI
Plejades Rasvan 17 14 12 14 odwołany      40 XVII

PIĄTEK / 06.10.2023  _  powrót do Mariny Drage

SOBOTA / 07.10.2023  _  wyokrętowanie, check out, szczęśliwy powrót do domów

.

WYKAZ JACHTÓW I UCZESTNIKÓW

  1. Bavaria C 46 (ALBEDO) – Krzysztof Zaręba
  2. Bavaria C 46 (ELARA) –  Ryszard Jaskóła
  3. Bavaria C 46 (MIMAS) –  Bogusław Cymerman
  4. Bavaria C 46 (CALISTO) –  Jan Kayser
  5. Bavaria C 46 (NEBULA) – Jakub Gajewski
  6. Bavaria C 46 (KORE) –  Marcin Kacprzak
  7. Bavaria C 46 (KETU) –  Rafał Mania
  8. Bavaria C 46 (CERES) – Witold Tłuchowski
  9. Bavaria C 46 (IO) –  Mariusz Głowacki
  10. Bavaria C 46 (METIS) –  Grzegorz Sieja
  11. Bavaria C 46 (MILKY WAY) – Patryk Romanowski
  12. Bavaria C 46 (DIA) – Rafał Zawisz
  13. Bavaria C 46 (JANUS) –  Przemysław Łebkowski
  14. Bavaria C 46 (NABU) –  Wacław Martynowicz
  15. Bavaria C 46 (ERIS) –  Bernard Porowski
  16. Bavaria C 46 (MONDO)  – Paweł Kurzawa
  17. Bavaria C 46 (PLEIADES)   – Rasvan Pirvescu

Cena jachtu

  • 2 095 euro

Opłaty w bazie, w dniu zaokrętowania

  • Transit log 210 euro
  • Taksa turystyczna 1,35 euro/os/dzień
  • Silnik do pontonu 80 euro w cenie czarteru
  • Internet 50 GB 30 euro w cenie czarteru
  • Kaucja zwrotna 1 600 euro
  • Ubezpieczenie kaucji 180 euro (zwrotne) + 180 euro (bezzwrotne)
  • Jachty zarejestrowane na 10 osób, lecz miejsc do spania : 8+1
Check in

Przejmowanie jachtów w sobotę, od godz. 17:00.
Możliwa jest sytuacja wcześniejszej procedury, zależnie od sytuacji w bazie.

Check out

Powrót do bazy w piątek wieczorem, w godzinach umożliwiających inspekcję podwodnej części kadłuba. Wyokrętowanie, sobota do godz. 08:30.

Nurek pracuje w piątek od godz. 18:00 oraz w sobotę od godz. 08:00
Ponadstandardowa inspekcja nurka – dopłata 80 euro.

LAGUNACZARTER  CUP 2022

Lagunatour Cup 2021

KLASYFIKACJA KOŃCOWA

  1. Krzysztof – 14 + 12 +15+ 15 + 13 = 57
  2. Jan – 11 + 15 + 15 + 13 + 12 = 55
  3. Kuba – 12 + 14 + 14 + 11 + 14 = 54
  4. Ryszard – 13 + 13 + 12 + 13 + 7 = 51
  5. Grzegorz O.- 10 +10 + 6 + 11 + 12 = 43
  6. Rafał M. – 5 + 9 + 14 + 10 .+ 5 = 38
  7. Wojtek G. – 9 + 7 + 7 +5 + 11 = 34
  8. Mariusz – 15 + 6 + 4 + 8 + 3 = 33
  9. Kamil – 6 + 8 + 10 +9 + 0 = 33
  10. Grzegorz S. – 4 + 11 + 9 + 3 + 10 = 30
  11. Rafał Z. – 1 + 4 + 8 + 7 + 6 = 25
  12. Wojtek K. – 8 + 5 + 3 + 1 + 8 = 24
  13. Jacek – 3 + 3 + 1 + 4 + 9 = 19
  14. Bogdan – 7 + 0 + 5 + 2 + 4 = 18
  15. Przemek – 0 +2 + 2 + 6 + 2 = 12
  16. Michał – 2 + 1 + 1 + 0 + 0 = 4
Jachty Skipper
  1. Bavaria Cruiser 46 (Kore) Mariusz Głowacki
  2. Bavaria Cruiser 46 (Io) Przemek Łebkowski
  3. Bavaria Cruiser 46 (Metis) Jacek Baraniecki
  4. Bavaria Cruiser 46 (Janus) Grzegorz Owczarek
  5. Bavaria Cruiser 46 (Ketu) Rafał Mania
  6. Bavaria Cruiser 46 (Dia) Ryszard Jaskóła
  7. Bavaria Cruiser 46 (Calisto) Krzysztof Zaręba
  8. Bavaria Cruiser 46 (Ceres) Rafał Zawisz
  9. Bavaria Cruiser 46 (Elara) Kamil Kaczmarczyk
  10. Bavaria Cruiser 46 (Milky Way) Bogusław Cymerman
  11. Bavaria Cruiser 46 (Albedo) Jan Kayser
  12. Bavaria Cruiser 46 (Mondo) Wojtek Gola
  13. Bavaria Cruiser 46 (Eris) Kuba Gajewski
  14. Bavaria Cruiser 46 (Mimas) Michał Będkowski
  15. Bavaria Cruiser 46 (Titan) Grzegorz Sieja
  16. Bavaria Cruiser 46 (Nabu) Wojtek Kubacki
WAŻNA INFORMACJE
  • Koszt portów i marin na trasie (cena dla 1 jachtu)

Marina Pirovać – w cenie czarteru
Zlarin – 420 kn (ok. 59 euro) – w tym śmieci, prąd i woda
Rogoznica – 390 kn (ok. 55 euro) – w tym śmieci, prąd i woda + dostęp do węzła sanitarnego
Primosten – 420 kn (ok. 59 euro) – w tym śmieci, prąd i woda + dostęp do węzła sanitarnego

Razem koszt marin i portów na trasie = 173 euro / jacht

W sobotę i niedzielę będzie zbierana składka na mariny i uroczystą kolację
  • Koszty portów 173 euro
  • Uroczysta kolacja ilość załogantów (bez skipperów) x 37 euro

Lagunatour Cup 2020

13 x Bavaria Cruiser 45 (2014)

Tabela wyników

Uczestnik Jacht Wyścig 1punkty (miejsce) Wyścig 2punkty (miejsce) Wyścig 3punkty (miejsce) Wyścig 4punkty (miejsce) Miejsce
Krzysztof Blitvica 12 (2) 12 (2) 12 (2) 11 (3) I
Marcin Lućina 13 (1) 13 (1) 10 (4) 9 (5) II
RyszardMariusz PuraraKasela 11 (3)10 (4) 8 (6)11 (3) 11 (3)13 (1) 13 (1)10 (4) IIIIV
RadekGrzegorzWitekKamilPaweł OpuhGrujicaGolićPintulaOkljuc 9 (5)8 (6)6 (8)17 (7) 17 (7)9 (5)6 (8)10 (4) 9 (5)3 (11)6 (8)2 (12)1 6 (8)7 (7)5 (9)12 (2)2 (12) VVIVIIVIIIIX
BogdanWojtekPrzemek GustacLungaSikica 14 (10)5 (9) 4 (10)11 5 (9)8 (6)7 (7) 8 (6)4 (10)1 (13) XXIXII
Rafał / Arek Grega 3 (11) 5 (9) 4 (10) 3 (11) XIII

Lagunatour Cup 2019

  • Startowaliśmy z Sukošanu, D-Marin Dalmacija
  • Jachty : Bavarie Cruiser 46
  • Ilość zgłoszonych załóg : 12

Klasyfikacja „Lagunatour Cup 2019” – pierwsza siódemka

  1. Bogusław Cymerman
  2. Krzysztof Zaręba
  3. Witold Tłuchowski
  4. Ryszard Jaskóła
  5. Artur Palimonka
  6. Paweł Kopeć
  7. Mariusz Głowacki

FILMY Z REGAT

Lagunatour Cup 2018 – galeria zdjęć

LAGUNACZARTER CUP

Ostatnia aktualizacja : 22.02.2024

Kończące sezon żeglarski w Chorwacji, turystyczne regaty flotowe.
W sezonie 2024 spotykamy się po raz 16 !
Pierwsza edycja Lagunaczarter Cup,  w 2008 roku, to udział zaledwie 4 jachtów. Z każdym rokiem ilość zgłoszonych załóg była coraz większa.
Ostatecznie, z uwagi na kameralny charakter imprezy, postanowiliśmy ograniczyć ilość startujących jachtów do 15 jednostek.

LAGUNACZARTER CUP 2024

UWAGA : jedna załoga się wycofała, w związku z czym pozostał jeszcze jeden wolny jacht !

Rozpoczynamy zapisy na LAGUNACZARTER CUP 2024
Wydarzenie zaplanowaliśmy w terminie 28.09.2024 – 05.10.2024.
Obsługa w Marinie Drage, w sezonie 2023, odbiegała standardem od doświadczeń z lat poprzednich, ale armator jachtów zapewnił nas, że procedury zostaną poprawione, a w ramach rekompensaty zaproponował 5% dodatkowego upustu.
Do rywalizacji wytypowaliśmy monoflotę 15 jachtów.
Do naszej dyspozycji Adventure Charter przygotował 15 jachtów Bavaria Cruiser 46 (2018) z Mariny Drage.

Liczymy, że budowa Mariny Drage, zostanie w przyszłym sezonie zakończona.

Kluczowe dla naszej imprezy są jachty.
Obecnie, tylko Adventure Charter oferuje wystarczającą ilość jednakowych jachtów (identyczne roczniki i wyposażenie).
Być może w kolejnym sezonie pojawią się flotylle spełniające nasze oczekiwania i wtedy zmienimy rejon i armatora.
Uwaga : zapoznajcie się z Regulaminem LAGUNACZARTER CUP 2024 – nastąpiły niewielkie zmiany.
Proszę o zgłoszenia na lagunatour@poczta.onet.pl

Wyposażenie jachtów:

Yacht electrics: Battery charger, Shore connection 220 V, Air condition (only with shore power connection), Solar panels 2x180W
Entertainment: Outside speakers, Radio, TV
Extra Equipment: Holding tank
Interior: Barometer, Clock, Hand-held compass, Inside shower (3), Bed linen
Other: Dinghy pump (1), Flashlight, Impeller, Screen, Set of tools, V-belt, oilfilter, USB socket
Navigation: Autopilot, GPS chart plotter – cockpit, Navigation set, Radar reflector, Windex, GPS, Harbour guides, Tridata, Navigation (Nautical) charts and nautical guide
Deck: Bathing platform, Bimini top, Boat hook, Canister for water, Cockpit table, Cockpit/stern, outside shower, Dinghy, Electric anchor windlass, Fenders (8), Gangway, Jerry cans for diesel, Main anchor, Plastic bucket, Sprayhood, Teak cockpit, Anchor line, Anchor swivel, Round/globular fender, Spotlight / Headlights, Spring line, Water hose, Mooring ropes, Bonsun’s chair (Safe seat) (boatswain’s chair), Spare anchor (Reserve, Auxiliary anchor), Cockpit table with light
Safety: Fire extinguisher (2), First aid kit, Fog horn, Life belts (Safety harness) (4), Life buoy + Flashing light, Life jackets (9), Liferaft, Distress signals, VHF radio
Galley: Gas bottles (2), Hot water, Microwave, Oven, Refrigerator (2), Ice box, Kitchen utensils (Galley equipment, cutlery)
Standard Equipment: Bow thruster, Genoa – furling – Renewed in 2023, Main sail – furling – Renewed in 2023

MARINA DRAGE

WYKAZ JACHTÓW I UCZESTNIKÓW

  1. Krzysztof Zaręba / CALISTO
  2. Rafał Zawisz / ELARA
  3. Edyta Puchała / Rafał Mania / NABU
  4. Jakub Gajewski / METIS
  5. Witold Tłuchowski / KORE
  6. Przemysław Łebkowski / DIA
  7. Mariusz Głowacki / ERIS
  8. Jan Kayser / KETU
  9. Bogusław Cymerman / MONDO
  10. Marcin Kacprzak / JANUS
  11. Michał Matulka / MIMAS
  12. Ryszard Jaskóła / ALBEDO
  13. Patryk Romanowski / MILKY WAY
  14. Wojtek Gola / IO
  15. Michał Malesa  / Jacek Baraniecki  / CERES

Jachty zostały przydzielone w drodze losowania. 

Cena jachtu

  • 2 400 euro – (10+5)% = 2 050 euro

Opłaty w bazie, w dniu zaokrętowania

  • Transit log 210 euro
  • Taksa turystyczna 1,35 euro/os/dzień
  • Silnik do pontonu w cenie czarteru
  • WiFi w cenie czarteru 
  • Kaucja zwrotna 2 000 euro
  • Ubezpieczenie kaucji 200 euro (zwrotne) + 200 euro (bezzwrotne) *
  • Jachty zarejestrowane na 10 osób, lecz miejsc do spania : 8+1

* Sugerujemy ubezpieczenie w Pantaenius / tańsze i sprawdzone / https://www.pantaenius.com/de-en/insurance/charter/?adid=3064

Wykupując ubezpieczenie Pantaenius, standardową kaucję zwrotną trzeba zdeponować (gotówka lub karta kredytowa). W przypadku powstania szkody, Armator pokrywa straty z kaucji, wystawiając fakturę, która jest podstawą do zwrotu kosztów szkody w Pantaenius. Szczegółowe warunki ubezpieczenia Pantaenius znajdziecie w podanym wyże linku.
Dużym ułatwieniem jest możliwość telefonicznego kontaktu z polskim biurem Pantaenius’a.

Check in

Przejmowanie jachtów w sobotę, od godz. 17:00.
Możliwa jest sytuacja wcześniejszej procedury, zależnie od sytuacji w bazie.

Check out

Powrót do bazy w piątek do godz. 18:00.
Wyokrętowanie, sobota do godz. 08:30.

Nurek pracuje w piątek od godz. 18:00 oraz w sobotę od godz. 08:00
Ponadstandardowa inspekcja nurka – dopłata 80 euro.

Aplikacja eStela

How it works - eStela

Przebieg regat będzie monitorowany za pomocą obowiązkowej aplikacji eStela.

Instrukcja

  1. W telefonie należy zainstalować aplikację eStela (iPhone, Android, Windows Phone);
  2. Zalogujcie się, używając hasła , przekazanego przez Lagunę;
  3. Niektóre telefony wymagają ciągłego zasilany w trakcie wyścigu;
  4. Pamiętać należy o włączeniu transmisji pozycji.

LAGUNACZARTER CUP

  • to amatorskie współzawodnictwo jachtów turystycznych, które przeprowadzone zostanie w formule „flotylla”
  • niniejszy dokument stanowi zbiór regulacji, zgodnie z którymi przeprowadzony zostanie „Lagunaczarter Cup 2024”
  • przepisy określają zasady wg. których wyłoniony zostanie zwycięzca regat.
  • regulamin opracowany został z uwzględnieniem istniejących realiów technicznych

Przepisy podstawowe

  1. Miejscem przeprowadzenia „Lagunaczarter Cup 2024 ” są chorwackie wody Adriatyku, z bazą w Marinie Drage.
  2. Termin „Lagunaczarter Cup 2024” : 28.09.2024 – 05.10.2024
  3. „Lagunaczarter Cup 2024” przeprowadzony zostanie na jachtach Bavaria Cruiser 46 (monoflota,2018), z oferty Adventure Charter .
  4. W trakcie regat, decyzje podejmowane są przez Komandora lub osobę przez niego wyznaczoną. Ewentualne istotne sugestie i uwagi dotyczące trwającego etapu, powinny być zgłaszane bezpośrednio do Komandora lub wyznaczonego zastępcy, tylko w „korespondencji prywatnej” / najlepiej telefonicznie.
  5. Kapitanowie jachtów ponoszą odpowiedzialność za siebie, załogę, sprzęt, oraz odpowiedzialność w stosunku do osób trzecich.
  6. Kapitanowie odpowiedzialni są za stan techniczny jachtów, oraz za przestrzeganie zapisów OGÓLNYCH WARUNKÓW CZARTERU armatora.
  7. Przyjęta forma zakontraktowania jachtów: flotylla
  8. Każdy uczestnik „Lagunaczarter Cup 2024” we własnym zakresie zadba o odpowiednie UBEZPIECZENIE INDYWIDUALNE (KL,NNW, OC). Zalecamy zabranie z sobą kart ubezpieczenia EKUZ – NFZ.
  9. Jachty ubezpieczone są w zakresie OC i CASCO , z udziałem własnym do wysokości kaucji.
  10. Każda z załóg ma możliwość wykupienia ubezpieczenia kaucji, oferowanego przez armatora, lub zawrzeć inne ubezpieczenie , np. u naszego wieloletniego Partnera –  PANTAENIUS
  11. Jachty zgłoszone do „Lagunaczarter Cup 2024” nie mają obowiązku startować we wszystkich zaplanowanych biegach.
  12. Prawidłowy przebieg regat, oraz rozpatrywanie protestów, kontrolowane będą przez Komandora Regat, oraz Komisję Regatową.
  13. Podsumowanie wyników, oraz uroczyste ogłoszenie wyników, zaplanowane będzie w lokalu gastronomicznym.
  14. Uczestnictwo wszystkich załóg na kolacji w trakcie której nastąpi ogłoszenie wyników, jest obowiązkowe. Koszt uroczystej kolacji zostanie ogłoszony.

Formuła „Lagunaczarter Cup 2024”

  1. W „Lagunaczarter Cup 2024” uczestniczą jachty Bavaria Cruiser 46 (2018) – monoflota.
  2. Przebieg rywalizacji monitorowany będzie za pomocą aplikacji eStela – używanie aplikacji jest obowiązkowe.
  3. W rywalizacji niedozwolone jest używanie jakichkolwiek innych źródeł napędu poza podstawowymi żaglami, jakie dostępne jest na wszystkich startujących w regatach jachtach.
  4. Sposób użycia bimini, szprycbudy, bosaka i innych przedmiotów dostępnych na wszystkich jachtach, nie jest objęty żadnymi ograniczeniami
  5. Działania zabronione w trakcie wyścigu : pompowanie, rumplowanie, popychanie jachtu, oraz wszelkie działania o podobnym charakterze.
  6. Dozwolone są „szarpnięcia” żaglem w celu prawidłowego ułożenia żagla, z zastrzeżeniem, że nie mogą to być „szarpnięcia” wielokrotne (ciągłe), wykraczające poza ideę ograniczenia opisanego w p.5
  7. Zabrania się używania jakichkolwiek urządzeń umożliwiających wysunięcie ciężaru lub kogokolwiek z członków załogi na zewnątrz burt: trapezy, deski balastowe itd.
  8. Dozwolone są tylko „naturalne” sposób balastowania, takie jak : załoga na burcie, z nogami na zewnątrz, lub inne rozmieszczenie załogi na jachcie, bez wykorzystywania urządzeń o których mowa w p. 7.
  9. Dopuszczalna jest praca żaglami z wykorzystaniem kontraszotów, wytyków i innych tego typu urządzeń.
  10. W przypadku, gdy warunki na morzu zagrażają bezpieczeństwu „Lagunatour Cup”, Komandor może jednoosobowo odwołać niebezpieczne etapy regat, zarządzić przymusowe ograniczenie ożaglowania, zdecydować o skróceniu trasy, skorygować godzinę startu, lub podjąć inne decyzje związane z bezpieczeństwem.
  11. W sytuacji, gdy siła wiatru rzeczywistego w trakcie rozgrywania wyścigu, przekroczy 26 węzłów, lub taka siła wiatru zapowiadana jest w prognozach aplikacji WINDY (model GFS) i w ostrzeżeniach chorwackich służb meteo. Komandor może jednoosobowo podjąć decyzję o przerwaniu lub odwołaniu wyścigu.
  12. Wyniki przerwanego etapu, będą brane pod uwagę w klasyfikacji, tylko w sytuacji. gdy możliwe będzie sprawiedliwe określenie kolejności w czasie poprzedzającym przerwania wyścigu (np. na ostatniej mijanej boi, ostatniej mecie „zapasowej” ….).
    Decyzję o uznaniu wyników przerwanego wyścigu, lub jego całkowite anulowanie podejmuje jednoosobowo Komandor Regat.
  13. Do komunikowania się z Komandorem, oraz pomiędzy jachtami, uczestnicy regat używają kanału „13”, kanałem rezerwowym będzie kanał nr „72”. W przypadku trudności z połączeniem – łączność telefoniczna lub komunikatory internetowe.
  14. Opisy tras, linii startu i mety, sygnałów oraz inne szczegóły, podawane będą na odprawach, oraz w informacjach publikowanych po odprawach.
  15. Znakami kursowymi i startowymi będą występujące na akwenie znaki nawigacyjne, charakterystyczne obiekty naturalne, oraz wirtualne punkty i linie wygenerowane w aplikacji eStela.
  16. Wirtualne boje, wygenerowane w aplikacji eStela, należy okrążyć, bez kontaktu z wirtualnym znakiem.
  17. Definicja boi wirtualnej: okrąg wypełniony czerwonym kolorem. Jego dotknięcie (jak na rysunku),     oznacza, że jacht zobowiązany jest do wykonania karnego obrotu o 720 stopni.
  18. Strefa:  obszar wokół znaku w zasięgu trzech długości kadłuba jachtu bliższego do znaku. Jacht jest w strefie, jeżeli jakakolwiek część jego kadłuba jest w strefie. Obszar strefy widoczny jest w aplikacji eStela.
  19. W przypadku zgłoszenia awarii technicznej, która opóźniła dopłynięcie jachtu na linię startu, Komandor może podjąć decyzję o skróceniu czasu wyłączenia silnika dla tego jachtu (jachtów) – maksymalnie do 2 minut do czasu rozpoczęcia startu.
  20. Obowiązkowe jest jedynie minięcie punktów określonych na trasie w trakcie odprawy. Sposób pokonania trasy pomiędzy tymi punktami jest dowolny.
  21. Sytuacja gdy jacht utknie na mieliźnie lub wpłynie na skały, traktowana jest jako sytuacja niebezpieczna. Skutkuje to przyznaniem ostatniego miejsca w danym biegu.
  22. O przekroczeniu linii mety informujemy nadając komunikat drogą radiową.
  23. Udokumentowanie osiągnięcia linii mety: na podstawie aplikacji eStela. W przypadku awarii aplikacji: SMS do Komandora + zdjęcie ekranu plotera z widoczną pozycją jachtu i godziną, zgodną z wysłanym sms’em.
  24. Jachty, które ukończą etap później niż 60 minut od chwili ukończenia etapu przez pierwszy jacht, będą uznane za jacht, który „nie ukończył etapu” i punktowane jak jacht przypływający na ostatnim miejscu. W przypadku biegów krótkich, trwających, dla zwycięskiego jachtu, do 4 godzin,  ww. czas  wynosi 30 minut.
  25. Protesty można składać za pośrednictwem wszelkich dostępnych środków łączności, najpóźniej w trakcie odprawy skipperów, organizowanej w celu podsumowania danego etapu. Komisja Regatowa będzie rozpatrywała protesty tak szybko jak to będzie możliwe i bezzwłocznie podawała werdykt zainteresowanym. Wszyscy uczestnicy mogą być wzywani przez Komisję Regatową jako strony lub świadkowie. O ile warunki pozwolą, zebrania Komisji Regatowej zaplanowane są na 20:00.
  26. Falstart : każda załoga sama musi zdecydować, czy popełniła falstart, i w przypadku falstartu, wykonać regulaminowy powrót na linię startu. Weryfikacja falstartu w aplikacji eStela możliwa jest dopiero po zakończeniu wyścigu.
  27. Niniejsze zasady nie przewidują protestów związanych z falstartem innych jachtów.
  28. Po uprzednim powiadomieniu innych załóg, a w szczególności Komandora, dopuszczalne jest użycie silnika, wyłącznie na biegu jałowym, w celu naładowania baterii.
  29. W związku z p.26 , prawy hals ma zawsze pierwszeństwo przed lewym, nawet w sytuacji, kiedy został uruchomiony na nim silnik. Wynika to z sytuacji domyślnej / silnik pracuje na biegu jałowym, w celu ładowania akumulatorów.
  30. Jachty zdyskwalifikowane, lub nie biorące udziału w wyścigu zobowiązane są do oznaczenia (zgłoszenia) swojego statusu w widoczny sposób.

Punktacja

Zwycięzcą „Lagunaczarter Cup 2024” będzie ten jacht, który zgromadzi najmniejszą liczbę punktów zgodnie z zasadą

  • I miejsce 1 pkt.
  • II miejsce 2 pkt.
  • III miejsce 3 pkt.
  • IV miejsce 4 pkt.
  • V miejsce 5 pkt.
  • VI miejsce 6 pkt.
  • VII miejsce 7 pkt.
  • VIII miejsce 8 pkt.
  • IX miejsce 9 pkt.
  • X miejsce 10 pkt.
  • XI miejsce 11 pkt.
  • XII miejsce 12 pkt.
  • XIII miejsce 13 pkt.
  • XIV miejsce 14 pkt.
  • XV miejsca 15 pkt.

* W przypadku rozegrania minimum 5 biegów, najgorsze wyniki poszczególnych załóg są wykreślane.

* W przypadku remisów o kolejności decyduje wynik ostatniego wyścigu, nawet jeśli dla jednego z               rozpatrywanych jachtów wynik ten ma zostać wykreślony.

Protesty, Komisja Regatowa i zasady rozstrzygania

1.  Skład Komisji Regatowej

    • Komandor : Krzysztof Zaręba, tel. +48 501 263 371
    • Komisja Regatowa: kapitanowie jachtów biorących udział w „Lagunaczarter Cup 2024” .
    • W odprawach bierze udział tylko Komisja Regatowa: kapitanowie jachtów biorących udział w „Lagunaczarter Cup 2024”, lub jedna osoba z załogi, wyznaczona przez kapitana.

2.  Zasady pracy Komisji Regatowej:

    1. Komandor czuwa nad przestrzeganiem REGULAMINU REGAT. Decyzje związane z organizacją regat, Komandor podejmuje jednoosobowo.
    2. Rozpatrywanie protestów: werdykt Komisji Regatowej zapada większością głosów i jest przedstawiany Komandorowi regat, który ostateczną decyzję podejmuje jednoosobowo.
    3. Członkowie Komisji Regatowej mają prawo wstrzymać się od głosowania.
    4. W przypadku, gdy wynik głosowania będzie nierozstrzygnięty, protest zostaje oddalony.

Kary

  1. Za przedwczesne przekroczenie linii startu: powrót na linię startu. Jacht powracający na linię startu, nie może przeszkadzać jachtom prawidłowo startującym. W takiej sytuacji bez względu na hals, jest statkiem zobowiązanym do ustąpienia jachtowi prawidłowo startującemu.
  2. Po stwierdzeniu winy jachtu na trasie, jacht ten zobowiązany jest do wykonania kary – dwa zwroty przez sztag i dwa zwroty przez rufę, w jedną stronę, wykonywane bezpośrednio jeden po drugim. Kara dwóch obrotów musi być wykonana bezpośrednio po zaistniałym incydencie, po możliwie jak najszybszym uwolnieniu się od innych jachtów. Jacht, który zawinił, zobowiązany jest powiadomić inne jachty droga radiową o przystąpieniu do wykonania „karnego” obrotu o 720 stopni.
  3. Pominięcie punktu wyznaczającego trasę etapu, skutkuje przesunięciem na ostatnie miejsce.
  4. Naruszenie jakiegokolwiek punktu regulaminu, o ile odstępstwo nie zostało usprawiedliwione przez Komisję Regatową, skutkuje przyznaniem ostatniego miejsca w danym biegu.

Wspomnienie z poprzednich lat

LAGUNACZARTER CUP 2023

WAŻNA INFORMACJE
  • Koszt portów i marin na trasie (cena dla 1 jachtu)
  1. Marina Drage                 /    sobota, niedziela  –  w cenie
  2. Port miejski Sibenik        /    poniedziałek        –   75 euro
  3. Port miejski Primosten   /     wtorek                 –   75 euro
  4. Port miejski Prvić Luka   /     środa                   –   75 euro
  5. Marina ACI Vodice          /    czwartek              – 125 euro
  6. Marina Drage                  /   piątek                   –  w cenie

     Razem koszt marin i portów na trasie = 350 euro / jacht

  • Obsługa aplikacji eStela   /  koszt miesięcznej licencji  / 10 euro/jacht
  • Uroczysta kolacja / ogłoszenie wyników, biesiada, zabawa / 50 euro/os  (skipperzy nie płacą)
W sobotę i niedzielę będzie zbierana składka 
  • 350 euro/jacht   (porty, eStela)
  • 50   euro/os        (uroczysta kolacja ilość załogantów (bez skipperów) x 50 euro)

PROGRAM

SOBOTA  / 30.09.2023  _  przejmowanie jachtów, zaokrętowanie, powitanie uczestników / 18:30

NIEDZIELA / 01.10.2023  _  trasa wyścigu nr.1

Trasa długości ok 15 NM.

Podgląd rywalizacji, online : kliknij

WYNIKI PIERWSZEGO WYŚCIGU

  1. Patryk / Milky Way      –  1 pkt
  2. Rafał Z / Dia                 – 2 pkt
  3. Witek / Ceres               – 3 pkt
  4. Paweł / Mondo            – 4 pkt
  5. Wacław / Nabu            – 5 pkt
  6. Marcin / Kore              –  6 pkt
  7. Przemek / Janus          – 7 pkt
  8. Grzegorz / Metis          – 8 pkt
  9. Bernard / Eris               – 9 pkt

Mariusz / Io                – 17 pkt
Jakub / Nabula           – 17 pkt
Jan / Calisto                – 17 pkt
Ryszard / Elara            – 17 pkt
Rafał M / Ketu             – 17 pkt
Krzysztof / Albedo       – 17 pkt
Bogusław / Mimas       – 17 pkt
Rasvan / Plejades         – 17 pkt

PONIEDZIAŁEK / 02.10.2023  _  trasa wyścigu nr.2

Trasa długości ok 22 NM.

Podgląd rywalizacji, online – kliknij

WYNIKI DRUGIEGO WYŚCIGU 

  1. Rafał Z / Dia                 – 1 pkt
  2. Jan / Calisto                 –  2 pkt
  3. Ryszard / Elara              – 3 pkt
  4. Patryk / Milky Way        – 4 pkt
  5. Witek / Ceres                – 5 pkt
  6. Jakub / Nabula              – 6 pkt
  7. Krzysztof / Albedo         – 7 pkt
  8. Mariusz / Io                    – 8 pkt
  9. Bernard / Eris                 – 9 pkt
  10. Rafał M / Ketu                – 10 pkt
  11. Bogusław / Mimas          – 11 pkt
  12. Marcin / Kore                  –  12 pkt
  13. Wacław / Nabu                – 13 pkt
  14. Rasvan / Plejades             – 14 pkt
  15. Przemek / Janus               – 15 pkt
  16. Grzegorz / Metis              – 16 pkt
  17. Paweł / Mondo                 – 17 pkt

WTOREK / 03.10.2023  _  trasa wyścigu nr.3 _ anulowany

Trasa długości ok 15 NM.

Podgląd rywalizacji, online – kliknij

ŚRODA / 04.10.2023  _  wyścig nr. 3 i 4

WYNIKI TRZECIEGO WYŚCIGU 

  1. Jan / Calisto                 –  1 pkt
  2. Ryszard / Elara              – 2 pkt
  3. Patryk / Milky Way        – 3 pkt
  4. Rafał Z / Dia                   – 4 pkt
  5. Krzysztof / Albedo         – 5 pkt
  6. Rafał M / Ketu                – 6 pkt
  7. Jakub / Nabula               – 7 pkt
  8. Witold / Ceres                – 8 pkt
  9. Marcin / Kore                 – 9 pkt
  10. Grzegorz / Metis            – 10 pkt
  11. Wacław / Nabu                – 11 pkt
  12. Rasvan / Plejades             – 12 pkt
  13. Mariusz / Io                      – 13 pkt
  14. Przemek / Janus               – 14 pkt
  15. Bernard / Eris                   – 15 pkt
  16. Paweł / Mondo                – 17 pkt
  17. Bogusław / Mimas           – 17 pkt

WYNIKI CZWARTEGO WYŚCIGU 

  1. Patryk / Milky Way         – 1 pkt
  2. Rafał Z / Dia                   – 2 pkt
  3. Jan / Calisto                   –  3 pkt
  4. Jakub / Nabula               – 4 pkt
  5. Paweł / Mondo               – 5 pkt
  6. Witold / Ceres                – 6 pkt
  7. Marcin / Kore                 – 7 pkt
  8. Mariusz / Io                    – 8 pkt
  9. Bogusław / Mimas          – 9 pkt
  10. Rafał M / Ketu                – 10 pkt
  11. Przemek / Janus             – 11 pkt
  12. Krzysztof / Albedo          – 12 pkt
  13. Grzegorz / Metis             – 13 pkt
  14. Rasvan / Plejades            – 14 pkt
  15. Bernard / Eris                   – 15 pkt
  16. Ryszard / Elara                 – 17 pkt
  17. Wacław / Nabu                – 17 pkt

CZWARTEK / 05.10.2023  _  trasa wyścigu nr. 5.1 _ odwołany ze względów technicznych

KLASYFIKACJA KOŃCOWA

JACHY SKIPPER I II III  IV  V   SUMA MIEJSCE
Milky Way Patryk 1 4 3 1 odwołany      5 I
Dia Rafał Z 2 1 4 2 odwołany      5 II
Calisto Jan 17 2 1 3 odwołany      6 III
Ceres Witold 3 5 8 6 odwołany      14 IV
Nabula Jakub 17 6 7 4 odwołany      17 v
Kore Marcin 6 12 9 7 odwołany      22 VI
Elara Ryszard 17 3 2 17 odwołany      22 VII
Albedo Krzysztof 17 7 5 12 odwołany      24 VIII
Mondo Paweł 4 17 17 5 odwołany      26 IX
Ketu Rafał M 17 10 6 10 odwołany      26 X
Io Mariusz 17 8 13 8 odwołany      29 XI
Nabu Wacław 5 13 11 17 odwołany      29 XII
Metis Grzegorz 8 16 10 13 odwołany      31 XIII
Janus Przemek 7 15 14 11 odwołany      32 XIV
Eris Bernard 9 9 15 15 odwołany      33 XV
Mimas Bogusław 17 11 17 9 odwołany      37 XVI
Plejades Rasvan 17 14 12 14 odwołany      40 XVII

PIĄTEK / 06.10.2023  _  powrót do Mariny Drage

SOBOTA / 07.10.2023  _  wyokrętowanie, check out, szczęśliwy powrót do domów

.

WYKAZ JACHTÓW I UCZESTNIKÓW

  1. Bavaria C 46 (ALBEDO) – Krzysztof Zaręba
  2. Bavaria C 46 (ELARA) –  Ryszard Jaskóła
  3. Bavaria C 46 (MIMAS) –  Bogusław Cymerman
  4. Bavaria C 46 (CALISTO) –  Jan Kayser
  5. Bavaria C 46 (NEBULA) – Jakub Gajewski
  6. Bavaria C 46 (KORE) –  Marcin Kacprzak
  7. Bavaria C 46 (KETU) –  Rafał Mania
  8. Bavaria C 46 (CERES) – Witold Tłuchowski
  9. Bavaria C 46 (IO) –  Mariusz Głowacki
  10. Bavaria C 46 (METIS) –  Grzegorz Sieja
  11. Bavaria C 46 (MILKY WAY) – Patryk Romanowski
  12. Bavaria C 46 (DIA) – Rafał Zawisz
  13. Bavaria C 46 (JANUS) –  Przemysław Łebkowski
  14. Bavaria C 46 (NABU) –  Wacław Martynowicz
  15. Bavaria C 46 (ERIS) –  Bernard Porowski
  16. Bavaria C 46 (MONDO)  – Paweł Kurzawa
  17. Bavaria C 46 (PLEIADES)   – Rasvan Pirvescu

Cena jachtu

  • 2 095 euro

Opłaty w bazie, w dniu zaokrętowania

  • Transit log 210 euro
  • Taksa turystyczna 1,35 euro/os/dzień
  • Silnik do pontonu 80 euro w cenie czarteru
  • Internet 50 GB 30 euro w cenie czarteru
  • Kaucja zwrotna 1 600 euro
  • Ubezpieczenie kaucji 180 euro (zwrotne) + 180 euro (bezzwrotne)
  • Jachty zarejestrowane na 10 osób, lecz miejsc do spania : 8+1
Check in

Przejmowanie jachtów w sobotę, od godz. 17:00.
Możliwa jest sytuacja wcześniejszej procedury, zależnie od sytuacji w bazie.

Check out

Powrót do bazy w piątek wieczorem, w godzinach umożliwiających inspekcję podwodnej części kadłuba. Wyokrętowanie, sobota do godz. 08:30.

Nurek pracuje w piątek od godz. 18:00 oraz w sobotę od godz. 08:00
Ponadstandardowa inspekcja nurka – dopłata 80 euro.

LAGUNACZARTER  CUP 2022

Lagunatour Cup 2021

KLASYFIKACJA KOŃCOWA

  1. Krzysztof – 14 + 12 +15+ 15 + 13 = 57
  2. Jan – 11 + 15 + 15 + 13 + 12 = 55
  3. Kuba – 12 + 14 + 14 + 11 + 14 = 54
  4. Ryszard – 13 + 13 + 12 + 13 + 7 = 51
  5. Grzegorz O.- 10 +10 + 6 + 11 + 12 = 43
  6. Rafał M. – 5 + 9 + 14 + 10 .+ 5 = 38
  7. Wojtek G. – 9 + 7 + 7 +5 + 11 = 34
  8. Mariusz – 15 + 6 + 4 + 8 + 3 = 33
  9. Kamil – 6 + 8 + 10 +9 + 0 = 33
  10. Grzegorz S. – 4 + 11 + 9 + 3 + 10 = 30
  11. Rafał Z. – 1 + 4 + 8 + 7 + 6 = 25
  12. Wojtek K. – 8 + 5 + 3 + 1 + 8 = 24
  13. Jacek – 3 + 3 + 1 + 4 + 9 = 19
  14. Bogdan – 7 + 0 + 5 + 2 + 4 = 18
  15. Przemek – 0 +2 + 2 + 6 + 2 = 12
  16. Michał – 2 + 1 + 1 + 0 + 0 = 4
Jachty Skipper
  1. Bavaria Cruiser 46 (Kore) Mariusz Głowacki
  2. Bavaria Cruiser 46 (Io) Przemek Łebkowski
  3. Bavaria Cruiser 46 (Metis) Jacek Baraniecki
  4. Bavaria Cruiser 46 (Janus) Grzegorz Owczarek
  5. Bavaria Cruiser 46 (Ketu) Rafał Mania
  6. Bavaria Cruiser 46 (Dia) Ryszard Jaskóła
  7. Bavaria Cruiser 46 (Calisto) Krzysztof Zaręba
  8. Bavaria Cruiser 46 (Ceres) Rafał Zawisz
  9. Bavaria Cruiser 46 (Elara) Kamil Kaczmarczyk
  10. Bavaria Cruiser 46 (Milky Way) Bogusław Cymerman
  11. Bavaria Cruiser 46 (Albedo) Jan Kayser
  12. Bavaria Cruiser 46 (Mondo) Wojtek Gola
  13. Bavaria Cruiser 46 (Eris) Kuba Gajewski
  14. Bavaria Cruiser 46 (Mimas) Michał Będkowski
  15. Bavaria Cruiser 46 (Titan) Grzegorz Sieja
  16. Bavaria Cruiser 46 (Nabu) Wojtek Kubacki
WAŻNA INFORMACJE
  • Koszt portów i marin na trasie (cena dla 1 jachtu)

Marina Pirovać – w cenie czarteru
Zlarin – 420 kn (ok. 59 euro) – w tym śmieci, prąd i woda
Rogoznica – 390 kn (ok. 55 euro) – w tym śmieci, prąd i woda + dostęp do węzła sanitarnego
Primosten – 420 kn (ok. 59 euro) – w tym śmieci, prąd i woda + dostęp do węzła sanitarnego

Razem koszt marin i portów na trasie = 173 euro / jacht

W sobotę i niedzielę będzie zbierana składka na mariny i uroczystą kolację
  • Koszty portów 173 euro
  • Uroczysta kolacja ilość załogantów (bez skipperów) x 37 euro

Lagunatour Cup 2020

13 x Bavaria Cruiser 45 (2014)

Tabela wyników

Uczestnik Jacht Wyścig 1punkty (miejsce) Wyścig 2punkty (miejsce) Wyścig 3punkty (miejsce) Wyścig 4punkty (miejsce) Miejsce
Krzysztof Blitvica 12 (2) 12 (2) 12 (2) 11 (3) I
Marcin Lućina 13 (1) 13 (1) 10 (4) 9 (5) II
RyszardMariusz PuraraKasela 11 (3)10 (4) 8 (6)11 (3) 11 (3)13 (1) 13 (1)10 (4) IIIIV
RadekGrzegorzWitekKamilPaweł OpuhGrujicaGolićPintulaOkljuc 9 (5)8 (6)6 (8)17 (7) 17 (7)9 (5)6 (8)10 (4) 9 (5)3 (11)6 (8)2 (12)1 6 (8)7 (7)5 (9)12 (2)2 (12) VVIVIIVIIIIX
BogdanWojtekPrzemek GustacLungaSikica 14 (10)5 (9) 4 (10)11 5 (9)8 (6)7 (7) 8 (6)4 (10)1 (13) XXIXII
Rafał / Arek Grega 3 (11) 5 (9) 4 (10) 3 (11) XIII

Lagunatour Cup 2019

  • Startowaliśmy z Sukošanu, D-Marin Dalmacija
  • Jachty : Bavarie Cruiser 46
  • Ilość zgłoszonych załóg : 12

Klasyfikacja „Lagunatour Cup 2019” – pierwsza siódemka

  1. Bogusław Cymerman
  2. Krzysztof Zaręba
  3. Witold Tłuchowski
  4. Ryszard Jaskóła
  5. Artur Palimonka
  6. Paweł Kopeć
  7. Mariusz Głowacki

FILMY Z REGAT

Lagunatour Cup 2018 – galeria zdjęć