Kończące sezon żeglarski w Chorwacji, turystyczne regaty flotowe.
W sezonie 2022 spotykamy się po raz 14. Pierwsza skromna edycja w 2008 roku, to udział zaledwie 4 jachtów. Z każdym rokiem ilość zgłoszonych załóg była coraz większa.
Ostatecznie, z uwagi na kameralny charakter imprezy, postanowiliśmy ograniczyć ilość startujących jachtów do 16 jednostek.
LAGUNACZARTER CUP 2022
Ostatnia aktualizacja : 21.10.2021
Lagunaczarter Cup 2022 zaplanowaliśmy w terminie 01.10.2022 – 08.10.2022
Do rywalizacji wytypowaliśmy jachty z oferty Adventure Charter: Bavarie Cruiser 45 + Bavarie Cruiser 46. Jachty, zwodowane w latach 2014 – 2017.
Obydwa typy Bavarii, to bliźniacze konstrukcje, o takich samych parametrach.
Do naszej dyspozycji firma Adventure Charter zablokowała 16 takich jednostek.
Jachty stacjonują w D-Marin Dalmacija.
WYKAZ JACHTÓW I UCZESTNIKÓW
- Bavaria C 45 (Škuj) – zobacz jacht – Wojtek Gola
- Bavaria C 45 (Sikica) – zobacz jacht – Przemek Łebkowski
- Bavaria C 45 (Golić) – zobacz jacht – Witold Tłuchowski
- Bavaria C 45 (Kasela) – zobacz jacht – Mariusz Głowacki
- Bavaria C 45 (Gustac) – zobacz jacht – Bogusław Cymerman
- Bavaria C 45 (Lavsa) – zobacz jacht – Kamil Kaczmarczyk
- Bavaria C 45 (Oključ) – zobacz jacht – Wacław Martynowicz
- Bavaria C 45 (Volić) – zobacz jacht – Krzysztof Zaręba
- Bavaria C 45 (Purara) – zobacz jacht – Ryszard Jaskóła
- Bavaria C 45 (Piškera) – zobacz jacht – Rafał Mania
- Bavaria C 45 (Grego) – zobacz jacht – Jan Kayser
- Bavaria C 45 (Škanj) – zobacz jacht – Mieczysław Wołoszyn
- Bavaria C 45 (Lunga) – zobacz jacht – Rafał Zawisz
- Bavaria C 46 (Arta) – zobacz jacht – Grzegorz Sieja
- Bavaria C 46 (Rava) – zobacz jacht – Kuba Gajewski
- Bavaria C 46 (Sestrica) – zobacz jacht – Grzegorz Owczarek
- Bavaria C 46 (Lianna) – zobacz jacht – Jacek Gniłka
Opłaty w bazie, w dniu zaokrętowania
- Transit log 175 euro
- Taksa turystyczna 1,35 euro/os/dzień
- Silnik do pontonu
80 eurow cenie czarteru - Internet 20 GB
30 eurow cenie czarteru - Kaucja zwrotna 1 600 euro
- Ubezpieczenie kaucji 150 euro (zwrotne) + 150 euro (bezzwrotne)
Check in
Przejmowanie jachtów w sobotę, od godz. 17:00. Możliwa jest sytuacja wcześniejszej procedury, zależnie od sytuacji w bazie.
Check out
Powrót do bazy w piątek wieczorem, lub w sobotę rano, w godzinach umożliwiających inspekcję podwodnej części kadłuba. Wyokrętowanie, sobota do godz. 08:30.
Nurem pracuje w piątek o godz. 17:00, oraz w sobotę o godz. 08:00.
Ponadstandardowa inspekcja nurka – dopłata 50 euro.
Aplikacja eStela
Przebieg regat będzie monitorowany za pomocą obowiązkowej aplikacji eStela.
Instrukcja
- W telefonie należy zainstalować aplikację eStela (iPhone, Android, Windows Phone);
- Zalogujcie się, używając hasła , które otrzymacie do soboty;
- Telefon powinien być cały czas zasilany w trakcie wyścigu;
- Włączcie transmisję przed rozpoczęciem wyścigu;
- Wyłączcie transmisję, po zakończeniu wyścigu;
- „Lagunaczarter Cup”, to amatorskie współzawodnictwo jachtów turystycznych, które przeprowadzone zostanie w formule „flotylla”
- Niniejszy dokument stanowi zbiór regulacji, zgodnie z którymi przeprowadzony zostanie „Lagunaczarter Cup 2022”
- Przepisy określają zasady wg. których wyłoniony zostanie zwycięzca regat.
- Regulamin opracowany został z uwzględnieniem istniejących realiów technicznych
Przepisy podstawowe
- Miejscem przeprowadzenia „Lagunaczarter Cup 2022 ” są chorwackie wody Adriatyku, ze startem w D-Marin Dalmacija (Sukosan).
- Termin „Lagunaczarter Cup 2022” : 01.10.2022 – 08.10.2022
- „Lagunaczarter Cup 2022” przeprowadzony zostanie na jachtach Bavaria Cruiser 45 (2014) oraz Bavaria Cruiser 46 (2016,2017), z oferty Adventure Charter .
- Kapitanowie jachtów ponoszą odpowiedzialność za siebie, załogę, sprzęt, oraz odpowiedzialność w stosunku do osób trzecich.
- Kapitanowie odpowiedzialni są za stan techniczny jachtów, oraz za przestrzeganie zapisów OGÓLNYCH WARUNKÓW CZARTERU armatora.
- Przyjęta forma zakontraktowania jachtów: flotylla
- Każdy uczestnik „Lagunaczarter Cup 2022” we własnym zakresie zadba o odpowiednie ubezpieczenia indywidualne (KL,NNW, OC). Kontakt do naszego „lagunkowego” agenta ubezpieczeniowego : Staszek Pliszko, tel. +48 606 946 847, e-mail: staszek@crtstudio.eu
- Jachty ubezpieczone są w zakresie OC i CASCO , z udziałem własnym do wysokości kaucji.
- Każda z załóg ma możliwość wykupienia ubezpieczenia kaucji, oferowanego przez armatora, lub zawrzeć inne ubezpieczenie , np. ubezpieczenie PANTAENIUS, oferowane na naszej stronie.
- Jachty zgłoszone do „Lagunaczarter Cup 2022” nie mają obowiązku startować we wszystkich zaplanowanych biegach.
- Prawidłowy przebieg regat, oraz rozpatrywanie protestów, kontrolowane będą przez Komisję Regatową.
Formuła „Lagunaczarter Cup 2022”
- W „Lagunaczarter Cup 2022” uczestniczą jachty Bavaria Cruiser 45 (2014) oraz Bavaria Cruiser 46 (2017).
- Przebieg rywalizacji monitorowany będzie za pomocą aplikacji eStela. Użycie aplikacji jest obowiązkowe.
- W rywalizacji niedozwolone jest używanie jakichkolwiek innych źródeł napędu poza podstawowymi żaglami, jakie dostępne jest na wszystkich startujących w regatach jachtach.
- Sposób użycia bimini, szprycbudy, nie jest objęty żadnymi ograniczeniami
- Działania zabronione w trakcie wyścigu : pompowanie, rumplowanie, popychanie jachtu, oraz wszelkie działania o podobnym charakterze.
- Dozwolone są „szarpnięcia” żaglem w celu prawidłowego ułożenia żagla, z zastrzeżeniem, że nie mogą to być „szarpnięcia” wielokrotne (ciągłe), wykraczające poza ideę ograniczenia opisanego w p.5
- Zabrania się używania jakichkolwiek urządzeń umożliwiających wysunięcie ciężaru lub kogokolwiek z członków załogi na zewnątrz burt: trapezy, deski balastowe itd.
- Dozwolone są tylko „naturalne” sposób balastowania, takie jak : załoga na burcie, z nogami na zewnątrz lub inne rozmieszczenie załogi na jachcie, bez wykorzystywania urządzeń o których mowa w p. 8.
- Dopuszczalna jest praca żaglami z wykorzystaniem kontraszotów, wytyków i innych tego typu urządzeń znajdujących się na wyposażeniu wszystkich jachtów z flotylli.
- W przypadku, gdy warunki na morzu zagrażają bezpieczeństwu „Lagunatour Cup 2022”, Komandor może jednoosobowo odwołać niebezpieczne etapy regat, zarządzić przymusowe ograniczenie ożaglowania, zdecydować o skróceniu trasy, lub skorygować godzinę startu.
- W sytuacji, gdy siła wiatru rzeczywistego w trakcie rozgrywania wyścigu, przekroczy 26 węzłów, lub taka siła wiatru zapowiadana jest w prognozach aplikacji WINDY i w ostrzeżeniach meteo służb chorwackich, Komandor może jednoosobowo podjąć decyzję o przerwaniu lub odwołaniu wyścigu.
- Wyniki odwołanego etapu nie będą brane pod uwagę, bez względu na powód odwołania wyścigu.
- Do komunikowania się z Komisją Regatową, Komandorem, oraz pomiędzy jachtami, uczestnicy regat używają kanału „13”, kanałem rezerwowym będzie kanał nr „72”. W przypadku trudności z połączeniem – łączność telefoniczna lub komunikatory internetowe.
- Szczegółowe opisy tras, linii startu i mety, sygnałów oraz inne szczegóły, podawane będą na odprawach.
- Znakami kursowymi i startowymi będą występujące na akwenie znaki nawigacyjne, charakterystyczne obiekty naturalne, oraz wirtualne punkty i linie wygenerowane w aplikacji eStela.
- Obowiązkowe jest jedynie minięcie punktów określonych na trasie w trakcie odprawy. Sposób pokonania trasy pomiędzy tymi punktami jest dowolny.
- O przekroczeniu linii mety informujemy nadając komunikat drogą radiową, następnie postępujemy zgodnie z zapisami p. 18
- Udokumentowanie osiągnięcia linii mety: na podstawie aplikacji eStela. W przypadku awarii aplikacji: SMS do Komandora + zdjęcie ekranu plotera z widoczną pozycją jachtu i godziną, zgodną z wysłanym sms’em.
- Jachty, które ukończą etap później niż 3 godziny od chwili ukończenia etapu przez pierwszy jacht, będą uznane za jacht, który „nie ukończył etapu” i punktowane jak jacht przypływający na ostatnim miejscu.
- Protesty można składać za pośrednictwem wszelkich dostępnych środków łączności, najpóźniej w trakcie odprawy skipperów organizowanej w celu podsumowania danego etapu. Komisja Regatowa będzie rozpatrywała protesty tak szybko jak to będzie możliwe i bezzwłocznie podawała werdykt zainteresowanym. Wszyscy uczestnicy mogą być wzywani przez Komisję Regatową jako strony lub świadkowie. O ile warunki pozwolą, zebrania Komisji Regatowej zaplanowane są na 20:00.
- Protesty dotyczące falstartu muszą być zgłaszane Komandorowi bezpośrednio po wystąpieniu spornej sytuacji, najpóźniej 3 minuty po sygnale startowym.
- Załoga oprotestowana za falstart, sama decyduje o kontynuowaniu biegu lub ponownym starcie (powtórne przecięcie linii startu). Dokładna analiza sytuacji spornej w aplikacji eStela, możliwa jest dopiero po zakończeniu wyścigu.
- Po uprzednim powiadomieniu innych załóg, a w szczególności Komandora, dopuszczalne jest użycie silnika, na biegu jałowym, w celu naładowania baterii. W przypadku konieczności ładowania baterii bezwzględnie przestrzegany musi być p. 3 Regulaminu Regat.
Punktacja
Zwycięzcą „Lagunaczarter Cup 2021” będzie ten jacht, który zgromadzi największą liczbę punktów zgodnie z zasadą
- I miejsce 16 pkt.
- II miejsce 15 pkt.
- III miejsce 14 pkt.
- IV miejsce 13 pkt.
- V miejsce 12 pkt.
- VI miejsce 11 pkt.
- VII miejsce 10 pkt.
- VIII miejsce 9 pkt.
- IX miejsce 8 pkt.
- X miejsce 7 pkt.
- XI miejsce 6 pkt.
- XII miejsce 5 pkt.
- XIII miejsce 4 pkt.
- XIV miejsce 3 pkt.
- XV miejsca 2 pkt.
- XVI miejsce 1 pkt
* W przypadku rozegrania minimum 4 biegów, najgorsze wyniki poszczególnych załóg są wykreślane.
* W przypadku remisów o kolejności decyduje wynik ostatniego wyścigu, nawet jeśli dla jednego z rozpatrywanych jachtów wynik ten ma zostać wykreślony.
Protesty, Komisja Regatowa i zasady rozstrzygania
Skład Komisji Regatowej
-
- Komandor : Krzysztof Zaręba, tel. +48 501 263 371
- Komisja Regatowa: kapitanowie jachtów biorących udział w „Lagunaczarter Cup 2022” .
- Komandor czuwa nad przestrzeganiem REGULAMINU REGAT, sam nie biorąc udziału w głosowaniu zgłoszonych protestów.
- Werdykt Komisji Regatowej zapada większością głosów.
- W przypadku, gdy wynik głosowania będzie nierozstrzygnięty, protest zostaje oddalony.
Kary
- Za przedwczesne przekroczenie linii startu: powrót na linię startu. Jacht powracający na linię startu, nie może przeszkadzać jachtom prawidłowo startującym. W takiej sytuacji bez względu na hals, jest statkiem zobowiązanym do ustąpienia jachtowi prawidłowo startującemu.
- Po stwierdzeniu winy jachtu na trasie, jacht ten zobowiązany jest do wykonania karnego obroty o 720 stopni (dwa zwroty przez sztag i dwa zwroty przez rufę w jedną stronę, wykonywane bezpośrednio jeden po drugim) w dowolnym miejscu na trasie. Jacht, który zawinił i otrzymał taką karę zobowiązany jest powiadomić inne jachty droga radiową o przystąpieniu do wykonania „karnego” obrotu o 720 stopni.
- Pominięcie punktu wyznaczającego trasę etapu, skutkuje przesunięciem na ostatnie miejsce.
- Naruszenie jakiegokolwiek punktu regulaminu, o ile odstępstwo nie zostało usprawiedliwione przez Komisję Regatową, skutkuje przyznaniem ostatniego miejsca w danym biegu.
Wspomnienie z poprzednich lat
Lagunatour Cup 2021
Podgląd etapu nr.1
https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/8445/lagunatour-cup-2021-no1-niedziela
Podgląd etapu nr.2
https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/8458/poniedzialek-1
Podgląd etapu 3 (środa 1)
https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/8473/sroda-nr1
Podgląd etapu nr. 4 (środa 2)
https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/8477/sroda-2
Podgląd etapu nr. 5
https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/8480/czwartek-final-lagunatour-cup-2021
KLASYFIKACJA KOŃCOWA
- Krzysztof – 14 + 12 +15+ 15 + 13 = 57
- Jan – 11 + 15 + 15 + 13 + 12 = 55
- Kuba – 12 + 14 + 14 + 11 + 14 = 54
- Ryszard – 13 + 13 + 12 + 13 + 7 = 51
- Grzegorz O.- 10 +10 + 6 + 11 + 12 = 43
- Rafał M. – 5 + 9 + 14 + 10 .+ 5 = 38
- Wojtek G. – 9 + 7 + 7 +5 + 11 = 34
- Mariusz – 15 + 6 + 4 + 8 + 3 = 33
- Kamil – 6 + 8 + 10 +9 + 0 = 33
- Grzegorz S. – 4 + 11 + 9 + 3 + 10 = 30
- Rafał Z. – 1 + 4 + 8 + 7 + 6 = 25
- Wojtek K. – 8 + 5 + 3 + 1 + 8 = 24
- Jacek – 3 + 3 + 1 + 4 + 9 = 19
- Bogdan – 7 + 0 + 5 + 2 + 4 = 18
- Przemek – 0 +2 + 2 + 6 + 2 = 12
- Michał – 2 + 1 + 1 + 0 + 0 = 4
Jachty Skipper
- Bavaria Cruiser 46 (Kore) Mariusz Głowacki / +48 602 490 719
- Bavaria Cruiser 46 (Io) Przemek Łebkowski / +48 518 183 280
- Bavaria Cruiser 46 (Metis) Jacek Baraniecki / +48 694 041 065
- Bavaria Cruiser 46 (Janus) Grzegorz Owczarek / +48 502 300 519
- Bavaria Cruiser 46 (Ketu) Rafał Mania / +48 695 289 116
- Bavaria Cruiser 46 (Dia) Ryszard Jaskóła / +48 517 301 577
- Bavaria Cruiser 46 (Calisto) Krzysztof Zaręba +48 501 263 371
- Bavaria Cruiser 46 (Ceres) Rafał Zawisz / +48 604 580 907
- Bavaria Cruiser 46 (Elara) Kamil Kaczmarczyk / +48 608 227 078
- Bavaria Cruiser 46 (Milky Way) Bogusław Cymerman / +48 602898 860
- Bavaria Cruiser 46 (Albedo) Jan Kayser
- Bavaria Cruiser 46 (Mondo) Wojtek Gola
- Bavaria Cruiser 46 (Eris) Kuba Gajewski
- Bavaria Cruiser 46 (Mimas) Michał Będkowski
- Bavaria Cruiser 46 (Titan) Grzegorz Sieja
- Bavaria Cruiser 46 (Nabu) Wojtek Kubacki
WAŻNA INFORMACJE
- Koszt portów i marin na trasie (cena dla 1 jachtu)
Marina Pirovać – w cenie czarteru
Zlarin – 420 kn (ok. 59 euro) – w tym śmieci, prąd i woda
Rogoznica – 390 kn (ok. 55 euro) – w tym śmieci, prąd i woda + dostęp do węzła sanitarnego
Primosten – 420 kn (ok. 59 euro) – w tym śmieci, prąd i woda + dostęp do węzła sanitarnego
Razem koszt marin i portów na trasie = 173 euro / jacht
W sobotę i niedzielę będzie zbierana składka na mariny i uroczystą kolację
- Koszty portów 173 euro
- Uroczysta kolacja ilość załogantów (bez skipperów) x 37 euro
Lagunatour Cup 202o
13 x Bavaria Cruiser 45 (2014)
- Wyścig nr.1 https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/6139/lagunatour-cup-2020-etap-1
- Wyścig nr.2 https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/6145/lagunatour-cup-2020-etap-nr2
- Wyścig nr.3 https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/6161/lagunatour-cup-2020-etap-nr3
- Wyścig nr.4 https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/6163/lagunatour-cup-2020-etap-4
Tabela wyników
Uczestnik | Jacht | Wyścig 1
punkty (miejsce) |
Wyścig 2
punkty (miejsce) |
Wyścig 3
punkty (miejsce) |
Wyścig 4
punkty (miejsce) |
Miejsce |
Krzysztof | Blitvica | 12 (2) | 12 (2) | 12 (2) | 11 (3) | I |
Marcin | Lućina | 13 (1) | 13 (1) | 10 (4) | 9 (5) | II |
Ryszard
Mariusz |
Purara
Kasela |
11 (3)
10 (4) |
8 (6)
11 (3) |
11 (3)
13 (1) |
13 (1)
10 (4) |
III
IV |
Radek
Grzegorz Witek Kamil Paweł |
Opuh
Grujica Golić Pintula Okljuc |
9 (5)
8 (6) 6 (8) 1 7 (7) |
1
7 (7) 9 (5) 6 (8) 10 (4) |
9 (5)
3 (11) 6 (8) 2 (12) 1 |
6 (8)
7 (7) 5 (9) 12 (2) 2 (12) |
V
VI VII VIII IX |
Bogdan
Wojtek Przemek |
Gustac
Lunga Sikica |
1
4 (10) 5 (9) |
4 (10)
1 1 |
5 (9)
8 (6) 7 (7) |
8 (6)
4 (10) 1 (13) |
X
XI XII |
Rafał / Arek | Grega | 3 (11) | 5 (9) | 4 (10) | 3 (11) | XIII |
Lagunatour Cup 2019
- Startowaliśmy z Sukošanu, D-Marin Dalmacija
- Jachty : Bavarie Cruiser 46
- Ilość zgłoszonych załóg : 12
Wizualizacja pierwszego etapu
https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/5153/lagunatour-cup-2019-etap-1
Wizualizacja drugiego etapu
https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/5166/lagunatour-cup-2019-etap-2
Wizualizacja trzeciego etapu
https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/5167/lagunatour-cup-2019-etap-3
Wizualizacja czwartego etapu
https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/5171/lagunatour-cup-2019-etap-4
Wizualizacja piątego etapu
https://www.estela.co/pl/mechanizm-sledzenia/5173/lagunatour-cup-2019-etap-5
Klasyfikacja „Lagunatour Cup 2019” – pierwsza siódemka
- Bogusław Cymerman
- Krzysztof Zaręba
- Witold Tłuchowski
- Ryszard Jaskóła
- Artur Palimonka
- Paweł Kopeć
- Mariusz Głowacki
FILMY Z REGAT
- Z POKŁADU S/Y KAZHDY / LAGUNATOUR CUP 2018
- IMPRESJA FILMOWA / LAGUNATOUR CUP 2018 / autor Przemek Łebkowski
- IMPRESJA FILMOWA / LAGUNATOUR CUP 2017 / autor Przemek Łebkowski
- IMPRESJA FILMOWA / LAGUNATOUR CUP 2016 / autor Przemek Łebkowski
- IMPRESJA FILMOWA / LAGUNATOUR CUP 2015 / autor Przemek Łebkowski
- IMPRESJA FILMOWA / LAGUNATOUR CUP 2014 / autor Przemek Łebkowski